Zdravím, trpím velmi závažným atopickým ekzémem prakticky na celém těla (kromě dlaní a chodidel). Ekzém se mi velmi zhoršil v posledních dnech, brala jsem jako doplňky stravy vitamíny - A,C,E, panthenol, D3, selen, zinek a houbu reishi ve formě kapslí na podporu imunity.
Včera mi doktorka, když mě v mém stavu uviděla, řekla, že bez kortikoidů už to nevyřešíme a předepsala Prednison 20 (na týden a pak kontrola) a k němu na ochranu žaludku Ranisan. K tomu na promazávání Polysan.
Jak jsem se ale dočetla, Prednison snižuje imunitu - tedy logicky bych měla reishi vynechat - je možné, abych si touto látkou zhoršení vyvolala? Přece jen je atopický ekzém autoimunitním onemocněním, kdy tělo reaguje neadekvátně na určité dráždění..
Snažím se jíst zdravě, vyhýbat se dráždivým potravinám, používala jsem podpůrné prostředky jako Enterosgel, omega 3 a 6 mastné kyseliny, piju lékořici, která by měla přírodně nahrazovat kortizol, na nervy třezalku, užívám psylium.. Vyzkoušela jsem i jednodenní půst, týdenní dietu s vynecháním všeho, co by mohlo dráždit (taky mě to hned stálo dvě kila váhy). O nejrůznějších krémech ani nemluvě, ať již předražených z internetu, nebo domácích konopných mastí, zinkové masti, atd. atd. Bohužel stále bez efektu a ekzém se jen horší a nesnesitelně svědí, zejména v noci, kdy už více než měsíc prakticky nespím (dospávám přes den co se dá)..
Prosím všechny, kdo mají podobné zkušenosti, o radu.. Budu vděčná!

Pomohl Vám článek? Třeba pomůže i ostatním, sdílejte!